VINO
KULTURA:
Koreni
proizvodnje vina najverovatnije potiču iz Persije.
Egipćani, Feničani, Grci i Rimljani su voleli jaka, puna vina, sa velikim sadržajem alkohola, koja su morali da razblažuju vodom.
U Bibliji, vino se spominje 521 put. Dioniz u Grčkoj i Bahus u Rimu bili su bogovi vina.
Od prastarih,
Egipćani, Feničani, Grci i Rimljani su voleli jaka, puna vina, sa velikim sadržajem alkohola, koja su morali da razblažuju vodom.
U Bibliji, vino se spominje 521 put. Dioniz u Grčkoj i Bahus u Rimu bili su bogovi vina.
Od prastarih,
moć vina da
uzvisi čoveka,
da mu podari
vedrinu i dar govora činili su ga u očima ljudi pićem bogova.
Ljudi su
voleli da zavire u svet božanskih pića pa je vino često otvaralo put do ženskih
srca,
ali uz
božansku kapljicu su objavljivani i ratovi i sklapana primirja.
Vinom se
proslavljaju rodjenja,
obeležavaju
uspesi,
jer se njime
ispraća i na poslednji počinak.
Vino je bilo
i ostalo cenjeno piće mnogih civilizacija.
Moglo bi se
reći da sve prolazi, samo dobro vino ostaje.
Jedan Francuz je rekao:
Jedan Francuz je rekao:
„Sve mode prolaze samo vino ostaje”.
Nesumnjivo,
Nesumnjivo,
vino
predstavlja najcivilizovanije i najkultivisanije sredstvo za uživanje
i svojevrsni
kulturni i civilizacijski izazov.
Istinska
vinska kultura se kao,
uostalom, i
svaka druga,
stiče
vremenom i podrazumeva,
uglavnom,
izvesna znanja o vinovoj lozi,
o njenoj
pojavi na zemlji i na našim prostorima,
poznavanje
osnove proizvodnje pojedinih tipova vina,
načina
čuvanja vina,
podele vina
po kvalitetu,
serviranje
vina,
čitanje
etikete,
poznavanje
temperature vina,
poznavanje čepa
za vino,
slaganja
vina i hrane,
kao i znanja
vezana za vino i estetiku,
vino i
umetnost,
vino i
zdravlje,
a posebno
poznavanje samog rituala za stolom.
U opštu
kulturu jednog čoveka,
pa i naroda,
spada i
poznavanja pića,
koja treba u
odredjenim prilikama služiti odnosno piti.
Ako se to
odnosi na serviranje i služenje vina onda postoji i poseban izraz
Ona zapravo
podrazumeva negovanu, usavršenu,
odnosno,
civilizovanu
potrošnju ovog pića.
Vinska
kultura se ne meri količinama ispijenog vina,
već
predstavlja usvajanje odredjenih znanja i postupaka iz oblasti vinogradarstva,
vinarstva i
ugostiteljstva.
Tu spada i
vokabular za opisivanje senzornih karakteristika vina
i poznavanje
uloge vina u savremenom poslovnom svetu.
Posebno je
značajno informisanje javnosti o pozitivnim efektima konzumiranja umerenih
količina vina po zdravlje,
o značaju
vina kao svojevrsnog oplemenjivača gastronomskog doživljaja i sveukupnog
raspoloženja za stolom.
Vinska
kultura je u zemljama sa dugom vinogradarsko - vinarskom tradicijom na zavidnom
nivou.
Vino je sastavni i neodvojivi deo evropskog života i kulture.
Vino je sastavni i neodvojivi deo evropskog života i kulture.
Evropska
Unija je najveći proizvodjač vina na svetu,
kao i vodeći
izvoznik vina i vinskih proizvoda na svetu,
a vinski
sektor doprinosi oko 15 milijardi eura godišnje za ekonomije zemalja EU.
Značaj
vinskog sektora za privrede evropskih zemalja,
medjutim,
ne treba
računati samo u novcu.
Vinski
sektor prožima mnoge nivoe evropskog života, bitno doprinosi društvu u
društveno-ekonomskim,
ekološkim i društvenim
uslovima:
vinova loza
i vinogradi krase pejzaž,
vinski
sektor obezbedjuje zaposlenje za milione ljudi,
pomažući da
se održi nit ruralnih društava
i održavanje
način život koji je centralni pojam samog evropskog identiteta.
Ne manje
važno,
u vinu i
vinskim proizvodima su uživali kroz dugu istoriju,
a i sada
uživaju milioni ljudi u Evropi i širom sveta,
a naročito u
poslednjim decenijama pružajući fokus na prepoznatljivo slaganje vina sa dobrom
hranom.
Najnoviji trend u vinskom sektoru u Evropi,
Najnoviji trend u vinskom sektoru u Evropi,
medjutim,
ukazuje na
zdravstvene opasnosti i negativan društveni i ekonomski uticaj
koji može
biti izazvan zloupotrebom vina i drugih alkoholnih pića.
Većina
potrošača vinskih proizvoda predstavljaju vino kao prijatno piće u kome se
uživa umereno,
ali manjinski
deo potrošača zloupotrebljava alkoholne proizvode
na načine
koji su štetni za njih lično,
a mogu i da
naškode drugima oko njih.
Smatramo da
je vino kvalitetan proizvod koji sam po sebi podstiče umerenu potrošnju sa
izgradjenim stilom.
Medjutim,
nemaju svi
konzumenti isti nivo svesti i kulture
kada je u
pitanju konzumiranje vino,
pa ćemo u
budućnosti nastojati da promovišemo umerenost i odgovornost u potrošnji vina
kao društvene norme.
U tom smislu,
U tom smislu,
Centar
vinske kulture radi na promociji obrazaca razumnog konzumiranja vina
i drugih
alkoholnih pića kako bi se smanjila zloupotreba alkohola,
i podržava
sve inicijative koje imaju za cilj smanjenje štetnosti alkohola,
očuvanje
kulturne,
ekološke i
ekonomske dimenzije vina i vinske kulture u evropskom društvu.
---
Za dodatne informacije budite slobodni da nas kontaktirate na e-mail:
***
---
U nasoj ponudi stolnjaka i salveta raspolazemo sledecim
dimenzijama:
Od damasta:
Velicine:
140 X 200 cm
140 X 140 cm
80 X 80 cm
140 X 45 cm
i salvete 40 X 40 cm ( 6 komada u pakovanju)
***
I od nepromocivog platna
Velicine:
140 X 140 cm
80 X 80 cm
140 X 45 cm
***
Stolnjake kao i salvete mozete poruciti i u velicinama- dimenzijama
u zavisnosti od Vase potrebe,
Za dodatne informacije budite slobodni da nas kontaktirate na e-mail:
fashiondesign3@gmail.com
***
***
***