subota, 25. lipnja 2016.

VINO KULTURA

VINO KULTURA:
---
Koreni proizvodnje vina najverovatnije potiču iz Persije.

Egipćani, Feničani, Grci i Rimljani su voleli jaka, puna vina, sa velikim sadržajem alkohola, koja su morali da razblažuju vodom.

U Bibliji, vino se spominje 521 put. Dioniz u Grčkoj i Bahus u Rimu bili su bogovi vina.
Od prastarih,



mitoloških vremena,
moć vina da uzvisi čoveka,
da mu podari vedrinu i dar govora činili su ga u očima ljudi pićem bogova.
Ljudi su voleli da zavire u svet božanskih pića pa je vino često otvaralo put do ženskih srca,
ali uz božansku kapljicu su objavljivani i ratovi i sklapana primirja.
Vinom se proslavljaju rodjenja,
obeležavaju uspesi,


ali ono nije samo piće radosti,
jer se njime ispraća i na poslednji počinak.
Vino je bilo i ostalo cenjeno piće mnogih civilizacija.
Moglo bi se reći da sve prolazi, samo dobro vino ostaje.
Jedan Francuz je rekao:
Sve mode prolaze samo vino ostaje”.
Nesumnjivo,
vino predstavlja najcivilizovanije i najkultivisanije sredstvo za uživanje
i svojevrsni kulturni i civilizacijski izazov.
Istinska vinska kultura se kao,
uostalom, i svaka druga,
stiče vremenom i podrazumeva,
uglavnom, izvesna znanja o vinovoj lozi,
o njenoj pojavi na zemlji i na našim prostorima,
poznavanje osnove proizvodnje pojedinih tipova vina,
načina čuvanja vina,
podele vina po kvalitetu,
serviranje vina,
čitanje etikete,
poznavanje temperature vina,
poznavanje čepa za vino,
slaganja vina i hrane,
kao i znanja vezana za vino i estetiku,
vino i umetnost,
vino i zdravlje,
a posebno poznavanje samog rituala za stolom.
U opštu kulturu jednog čoveka,
pa i naroda,
spada i poznavanja pića,
koja treba u odredjenim prilikama služiti odnosno piti.
Ako se to odnosi na serviranje i služenje vina onda postoji i poseban izraz
vinska kultura”.


Ona zapravo podrazumeva negovanu, usavršenu,
odnosno,
civilizovanu potrošnju ovog pića.
Vinska kultura se ne meri količinama ispijenog vina,
već predstavlja usvajanje odredjenih znanja i postupaka iz oblasti vinogradarstva,
vinarstva i ugostiteljstva.
Tu spada i vokabular za opisivanje senzornih karakteristika vina
i poznavanje uloge vina u savremenom poslovnom svetu.
Posebno je značajno informisanje javnosti o pozitivnim efektima konzumiranja umerenih količina vina po zdravlje,
o značaju vina kao svojevrsnog oplemenjivača gastronomskog doživljaja i sveukupnog raspoloženja za stolom.
Vinska kultura je u zemljama sa dugom vinogradarsko - vinarskom tradicijom na zavidnom nivou.
Vino je sastavni i neodvojivi deo evropskog života i kulture.
Evropska Unija je najveći proizvodjač vina na svetu,
kao i vodeći izvoznik vina i vinskih proizvoda na svetu,
a vinski sektor doprinosi oko 15 milijardi eura godišnje za ekonomije zemalja EU.
Značaj vinskog sektora za privrede evropskih zemalja,
medjutim,
ne treba računati samo u novcu.
Vinski sektor prožima mnoge nivoe evropskog života, bitno doprinosi društvu u društveno-ekonomskim,
ekološkim i društvenim uslovima:
vinova loza i vinogradi krase pejzaž,
vinski sektor obezbedjuje zaposlenje za milione ljudi,
pomažući da se održi nit ruralnih društava
i održavanje način život koji je centralni pojam samog evropskog identiteta.
Ne manje važno,
u vinu i vinskim proizvodima su uživali kroz dugu istoriju,
a i sada uživaju milioni ljudi u Evropi i širom sveta,
a naročito u poslednjim decenijama pružajući fokus na prepoznatljivo slaganje vina sa dobrom hranom.
Najnoviji trend u vinskom sektoru u Evropi,
medjutim,
ukazuje na zdravstvene opasnosti i negativan društveni i ekonomski uticaj
koji može biti izazvan zloupotrebom vina i drugih alkoholnih pića.
Većina potrošača vinskih proizvoda predstavljaju vino kao prijatno piće u kome se uživa umereno,
ali manjinski deo potrošača zloupotrebljava alkoholne proizvode
na načine koji su štetni za njih lično,
a mogu i da naškode drugima oko njih.
Smatramo da je vino kvalitetan proizvod koji sam po sebi podstiče umerenu potrošnju sa izgradjenim stilom.
Medjutim,
nemaju svi konzumenti isti nivo svesti i kulture
kada je u pitanju konzumiranje vino,
pa ćemo u budućnosti nastojati da promovišemo umerenost i odgovornost u potrošnji vina kao društvene norme.
U tom smislu,
Centar vinske kulture radi na promociji obrazaca razumnog konzumiranja vina
i drugih alkoholnih pića kako bi se smanjila zloupotreba alkohola,
i podržava sve inicijative koje imaju za cilj smanjenje štetnosti alkohola,
očuvanje kulturne,
ekološke i ekonomske dimenzije vina i vinske kulture u evropskom društvu.
---

---
 U nasoj ponudi stolnjaka i salveta raspolazemo sledecim
dimenzijama:

Od damasta:
Velicine:
140 X 200 cm
140 X 140  cm
80 X 80 cm
140 X 45 cm
i salvete 40 X 40 cm ( 6 komada u pakovanju)
***
I od nepromocivog platna
Nepromocivi magicni stolnjak:
Velicine:
140 X 200 cm
140 X 140  cm
80 X 80 cm
140 X 45 cm
***

Stolnjake kao i salvete mozete poruciti  i u  velicinama- dimenzijama
u zavisnosti od Vase potrebe,

Za dodatne informacije budite slobodni da nas kontaktirate na e-mail:


fashiondesign3@gmail.com

***


***